Je hebt een foodmerk. Of een serviesmerk. Of een bestekmerk. Of een ander product waar je graag recepten voor wilt delen met je doelgroep. Daarmee kun je jouw product lekker laten shinen,
Of je hebt dat niet, maar je houdt wel van verrassende marketing.
Daarom ga je broeden op een recept. En nog één. En nog één. Het smaakt naar meer!
Recepten bedenken
Maar stiekem kost het wel veel tijd. En recepten zo opschrijven dat iedereen ze kan maken, is ook best een klusje.
Trouwens, wat voor recepten zoekt jouw doelgroep eigenlijk? En er moeten ook nog foto’s bij natuurlijk. Maar op beeld vastleggen wat je in je hoofd had, blijkt ook nog best een uitdaging.
Dat snap ik als geen ander. Recepten bedenken en in tekst en beeld vastleggen is stiekem ingewikkelder dan het lijkt. Ik kan het weten, want toen ik in 2013 met Em’s Real Food begon, leek het nergens naar. De recepten niet, en de foto’s al helemaal niet.
Gelukkig heb ik de afgelopen jaren veel geleerd en heel veel in opleidingen geïnvesteerd. Daardoor sta ik nu bekend als ontwikkelaar van verrassende, verrukkelijk recepten die eenvoudig te bereiden zijn.
Maakbaar en origineel, zo is mijn receptontwikkeling te typeren. Altijd vergezeld van frisse, sprankelend foodfotografie natuurlijk.
Wat mijn lezers over mijn recepten zeggen
Recepten met foodfoto’s
Met mijn achtergrond als jurist zorg ik dat mijn recepten tot in de details kloppen. Bovendien zet ik ieder gerecht op de voor mij kenmerkende sprankelende, frisse manier op de foto. Uiteraard precies passend bij wat jij met jouw merk wilt uitstralen én bij wat jouw doelgroep zoekt.
Recepten als marketing
En heb je wel eens gedacht aan een uniek recept als marketingtool? Niet? Zonde! Juist met een recept dat helemaal bij jouw dienst en doelgroep past, val je op in de zee van andere bedrijven.
Zéker als je helemaal niet in de foodsector opereert. Kijk maar eens bij mijn klant Honderd80.
Ik ben met Emma gaan werken vanwege haar enthousiasme, haar originele recepten en haar heldere fotografiestijl. Ik wilde mijn liefde voor koffie én originaliteit graag inzetten als onderdeel van mijn brandingstrategie. Emma heeft mij hierbij geholpen door 4 heerlijke recepten en bijbehorende foto’s te leveren.
Emma werkt prettig, schakelt snel en snapt wat ondernemen is. En dat werkt heel erg fijn!
Michelle Rozenhart – honderd80 B.V.
Natuurlijk, als je een foodmerk hebt, of bijvoorbeeld servies of bestek maakt, liggen recepten voor de hand.
Maar mijn unieke recepten zijn ook een fantastische aanvulling voor in goodiebags, als voorproefje voor je event, als originele 404-pagina, als extraatje bij je coaching: ik zorg voor gerechten die precies passen bij jouw merk en jouw doelgroep.
Wat mijn klanten over mijn receptontwikkeling zeggen
Emma bedenkt unieke recepten met mooie receptfoto’s en bijbehorende copy. Ze heeft goed door naar wat voor content we opzoek zijn en neemt feedback goed op. Ze heeft weinig input nodig om met leuke ideeën te komen en komt afspraken altijd na. Daarnaast levert Emma het werk compleet aan: recept, foto, copy. Hierdoor kan het eigenlijk gelijk doorgeplaatst worden en dat is top!
HEMA Nederland
Mooie foodfotografie, puur en stijlvol in beeld gebracht. Inspirerende recepten!
Simon lévelt