Ben jij net als de meeste ondernemers altijd op zoek naar originele marketing ideeën die opvallen? In een zee van bedrijven die ongeveer hetzelfde doen als jij wil jij degene zijn die ze kiezen. Maar dat valt niet altijd mee. Toch? Gelukkig heb ik goed nieuws voor je. Want een unieke recepten voor jouw bedrijf zijn een perfecte marketingtool!
Originele marketing
Ik leg je uit waarom.
Eten is natuurlijk brandstof, maar het is veel meer. Eten is – letterlijk – leven, maar eten is ook emotie, saamhorigheid, liefde, vriendschap, gezelligheid, persoonlijkheid en nog zo veel meer. Je bent wat je eet, en wat je eet, zegt iets over wíe je bent.
Stel, jouw bedrijf maakt buitenverlichting. En dan geen bouwlampen, maar sfeerverlichting voor buiten. Welk beeld wil je dan schetsen?
Juist. Lange zomeravonden, waarop stellen romantisch buiten eten, of een vriendengroep de hele avond aan tafel zit. Je zíet de tuin voor je. De knusse verlichting. Maar wát staat er op die tafel?
Nou, bijvoorbeeld een prachtige plaattaart, een rijkgevulde salade, misschien iets van de barbecue. Of juist een luxe borrelplank! En dat romantische stel? Een heerlijk stukje vis wellicht?
Het beeld is pas écht compleet met het eten erbij. En dus met een recept.
Smakelijke foto’s maken het helemaal af, want als foodfotograaf laat ik de foto’s van gerechten perfect aansluiten bij jouw branding.
On brand recepten als marketing tool
Waar je dan aan moet denken? Recepten hoeven lang niet altijd alleen maar op een website vermeld te worden. Je kunt er ook voor kiezen om het op een andere originele manier te doen.
Stel, je organiseert een high end live event, op een prachtige locatie met geweldige catering. Dan kun je je deelnemers vooraf een uniek recept toesturen, al dan niet met ingrediënten erbij. Op die manier hebben ze letterlijk een voorproefje van jouw live dag.
Originele marketing met unieke recepten
Sta je bijvoorbeeld op een beurs met jouw product, dan kun je dat product in de goodiebag doen, maar hoe tof is het als de bezoekers ook meteen aan de slag kunnen met jouw product?
Laat ik een voorbeeld geven: je staat op die beurs met appels. Dan kun je een appel in de goodiebag laten stoppen, of je doet er een appel in mét een recept voor de lekkerste eenpersoons appeltaart! Reken maar dat je met dit soort originele recepten en marketing blijft hangen bij je doelgroep.
En ben jij coach, op welk gebied dan ook? Een recept is eigenlijk altijd een tof extraatje, of dat nu een recept is dat past bij jouw manier van fysiek trainen, of een recept voor een momentje me time voor drukke moeders.
Een 404-pagina die níemand anders heeft, omdat jij toevallig heel erg dol bent op – noem eens wat – bananensnoepjes en ik daarmee een recept voor je heb bedacht.
Recepten die aansluiten bij de tijd van het jaar, van Sinterklaas tot Pasen, helemaal passend bij wat jouw bedrijf rondom die dagen doet. En zo kan ik nog wel even doorgaan!
De beste marketingtool
Dus ís er wel een betere marketingtool dan een recept? Ik zou haast zeggen van niet! Je speelt jezelf op een unieke manier in de kijker, je doelgroep gaat met jouw product of merk aan de slag én je benadert mensen op één van de meest fundamentele niveaus: eten.
Ik wilde mijn liefde voor koffie én originaliteit graag inzetten als onderdeel van mijn brandingstrategie. Emma heeft mij hierbij geholpen door 4 heerlijke recepten en bijbehorende foto’s te leveren.
Emma werkt onwijs lekker samen, schakelt snel en maakt fan-tas-tische recepten!
Michelle Rozenhart – Honderd80
Ook recepten als marketing tool inzetten?
Het enige wat jij daarvoor hoeft te doen? Op de grote roze knop hieronder drukken en contact met me opnemen. Dan gaat het daarna vanzelf!
Laat hier weten wat je er van vindt